poniedziałek, 25 lutego 2013

Olej z czarnuszki-złoto Faraonów

Kochane wróciłam po dłuższej nieobecności. Mam nadzieję, że uda mi się znów zacząć prowadzić regularne wpisy.

Dzisiaj troszeczkę więcej o oleju z Czarnuszki Siewnej.

KLIK

Zimą moja cera przeżywa nie najlepszy okres. Borykam się z ciągłymi podrażnieniami, wysuszeniami, zaczerwieniami. Jedno schodzi, drugie zaczyna być widoczne. Jest nieestetycznie, nawet podkład nie maskuje tych plamek, liszajów etc.

Moja dobra znajoma poleciła mi olej z Czarnuszki. Udałam się do pobliskiego sklepu z naturalnymi kosmetykami i wzięłam ulotkę. Oto esencja informacji

Czarnuszka siewna jest znana między innymi jako kolendra ( ja tą drugą nazwę kojarzę).

Skład: Nasiona tej rośliny zawierają sporo substancji czynnych biologicznie, w tym ponad 80% nienasyconych kwasów tłuszczowych:
-linolowego (omega 6) 58%
-oleinowego (omega 9) 24%
-linolenowego (omega 3) 0,2%

W kosmetyce czarnuszka znalazła bardzo szerokie zastosowanie, działa również leczniczo:


  • poprawia kondycję skóry ( szczególnie suchej i dojrzałej), odżywia i zmiękcza skórę
  • reguluje proces wydzielania sebum, przydatna w leczeniu łojotoku
  • przeciwdziała wypadaniu włosów i łysieniu, walczy z rozdwajającymi się końcówkami
  •  eliminuje łupież
  • leczy grzybice, liszaje, trądzik, opryszczkę
  • wspomaga leczenie łuszczycy i atopowego rodzaju skóry
  • pomaga w leczeniu dolegliwości układu pokarmowego, kamieni w woreczku żółciowym
  • uśmierza bóle głowy, stawów i żołądka
  • jest skuteczna w leczeniu bezsenności i depresji
  • stosowany w przypadku ogólnego osłabienia organizmu
Nie wymieniłam wszystkich działań oleju z czarnuszki, i tak mamy niezłą listę moim zdaniem.

Ciekawostką jest, że olej ten może być również stosowany wewnętrznie.Zaledwie jeden gram zaspokaja zapotrzebowanie organizmu na wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Oddziałuje pozytywnie na większość układów oraz narządy zmysłów :)

Arabowie mówią o Czarnuszce, że "LECZY WSZYSTKO OPRÓCZ ŚMIERCI"
Ten cytat na pewno zapamiętam i kupię na 100% ten olej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą opinię, cenną radę i wszelakie wskazówki ;)